DAY AFTER DAY

روزمرگی های من^^

DAY AFTER DAY

روزمرگی های من^^

 

چند روز پیش سریال چرنوبیل رو دیدم ،(اگه ندیدین احتمالا اسپویل میخوام کنم حواستون باشه) درباره نیروگاه چرنوبیل بود که به خاطر منفجر شدنش ادمای خیلی زیادی مردن و سال ها بعدش هم تاثیراتش رو ادمای اون اطراف ادامه داشت، خیلیا سرطانی شدنو اواره... 

یکی از شخصیت های داستان زنی بود که شوهرش اتش نشان بود و وقتی برای خاموش کردن اتیش چرنوبیل رفت در معرض تشعشعات قرار گرفت و بعد چند هفته فوت کرد و زنش تا اخرین لحظه پیشش بود بدون این که به هشدار پرستارا راجب دست نزدن یا نزدیک نشدن به شوهرش گوش بده و همین کارش باعث شد بچه تو شکمش بعد از به دنیا اومدن دو ساعت بیشتر زنده نمونه(به خاطر اشعه ای که بهش رسیده بود)

اولش میگفتم اره گناه داشت ولی تقصیر خودش بود اگه لج بازی نکرده بود و به پرستارا گوش داده بود الان بچش زنده بود ولی بعد به این فکر کردم اگه پیشش نمیرفت و دوری میکرد ازش به خاطر جون خودش چه قدر بعدش حسرت میخورد که چرا اخرین لحظات پیشش نبوده، که چرا گزاشت تو تنهایی بمیره و... اون واقعا عاشق شوهرش بود اون قدر که به جون خودش اهمیت نداد... ولی خب بازم حالا باید دو تا دردو تحمل میکرد از دست دادن عشقش و بچش. یعنی هر جور فکر کنی تهش براش دردناک میشد . همه این درد و غم هم به خاطر اون حادثه (چرنوبیل)بود که تهش معلوم شد اون حادثه به خاطر سه تا ادم خود خواه و جاه طلب که فکر میکردن خیلی حالیشونه اتفاق افتاد یعنی اگه اون سه نفر که مسئول اونجا بودن یه ذره به اشکالاتی که تو سیستم بود توجه میکردن*۱ این اتفاق نمیافتاد، میلیون ها ادما نمیمردن، میلیون ها ادم سرطان نمیگرفتن ، و اون زن (و میلیون ها ادم دیگه) میتونستن بیشتر با خانوادشون بمونن و شاد به زندگیشون ادامه بدن...

جای دردناک قضیه اینه که این فقط یه سریال نبود ، واقعیت بود*۲ ، بله خودخواهی و غرور  نا به جا *۳ میتونه به بقیه اسیب بزنه (یا حتی بکشتشون) ، با این که اون سه نفر مجازات شدن ولی هیچ مجازاتی نمیتونه کسایی که رفتنو برگردونه... به نظرم هیچ مجازاتی براشون کافی نبود هیچ مجازاتی...  

میدونین...حالا حرف سهونو کایو میفهمم :) که میگفتن ترسناک ترین چیز آدمان... 

خب امیدوارم هیچ وقت به این باور تو زندگیم نرسم ... چون قطعا پشت این باور اتفاقای دردناکی هست که دوست ندارم تجربشون کنم:)

#مواظب_رفتاراتون_باشید


*۱ : اون موقع داشتن یه ازمایش انجام میدادن برای چک کردن حد امنیت نیروگاه ولی اون روز یه مشکلی تو برق پیش اومده بود و هر چی کارکنای اونجا اصرار کردن که نمیشه ازمایشو انجام داد و ممکنه خطرناک شه و باید ازمایشو عقب بندازن ولی رئیسشون هی میگفت من میدونم دارم چیکار میکنم کارتو کن وگرنه اخراجت میکنم :/ و تهشم دیدیم که چی شد -_- زورم میاد تقریبا کل کارکنای اونجا مردن ولی اون رئیسه زنده موند :/ همیشه سوال بود برام که چرا ادمای خوب باید برن؟ چرا ادم بدا بیشتر زنده میمونن؟ از این قانون دنیا متنفرم ... 

*۲ :  سریال بر اساس واقعیت بود... خیلی ترسناکه نه؟ :)

*۳ : یا هر رفتار دیگه ای ...

بعضی وقتا حتی حواستون نیست که یه حرف یا حرکت چههه قدر میتونه یکی رو نابود کنه:) 

  • ~sara~

نظرات  (۳)

چیزای جالبی راجع به سریال نوشته بودی، به جز بخشی که عقاید شخصیت و روابط اجتماعی بود رو خونده بودم قبلا، راجع به خود چرنوبیل (قضیه ی واقعیش نه سریال) توصیه می کنم هرکسی به خصوص بچه های رشته تجربی و کسایی که مثل خودم علاقه ی زیادی به شیمی دارن بخونن

پاسخ:
بله میدونستم که همه قبلا اینجور حرفارو خوندن، واسه یاد اوری گفتم فقط :) چون به نظرم این یکی از مهم ترین چیزاست تو زندگی واسه همین باید همیشه یادت باشه مواظب باشی چی میگی و چه رفتاری میکنی:)
  • sᴀᴇʙʏ ɴᴜᴛᴇʟʟᴀ
  • واقعا دقیقا راست میگی

    ترسناک ترین چیز دنیا،مردم ان :)...

    پاسخ:
    :)

    با جمله ی پایانی کاملا موافقم. همینطور جمله ی ادما ترسناک ترین چیزان ( بعد از ایت ۱ :» ) و بهت افتخار میکنم چیجوری تونستی پنج قسمتو اینقد سریع تموم کنی

    و اینکه بنظرم راه عقای منطقی تر از راه احساسی توی همچین شرایطی

    پاسخ:
    :))

    من که خیلی طولش دادم که😂😅 یادش بخیر یه زمانی میگفتم من اگه در روز هشت ساعت بخوابم ۱۶ ساعتش میمونه پس میتونم امروز یه سریال ۱۶ قسمتی ببینم:) و واقعا میدیدم:))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی